Deze cursus valt onder de U14 code.
Klantgericht en effectief communiceren is van groot belang voor elke chauffeur. Hiermee wordt je een echte bedrijfsambassadeur. Tijdens deze cursus zal de deelnemer de basisprincipes van het communicatieproces bijgebracht worden. Daarnaast worden veelvoorkomende praktijksituaties geoefend waarbij de overdracht van informatie belangrijk is voor de uitoefening van het beroep. Niet alleen de communicatie met de klant zal hierdoor verbeteren, maar ook met de collega’s en de werkgever.
- Betere klantbeleving: Chauffeurs leren klantgericht te communiceren, waardoor de klantbeleving verbetert.
- Klanttevredenheid: Goede communicatie leidt tot tevreden klanten die vaker terugkomen.
- Betere klachtenafhandeling: Chauffeurs leren klachten op een professionele manier af te handelen.
- Minder miscommunicatie: Duidelijke communicatie verkleint de kans op misverstanden en ongelukken.
- Betere samenwerking: Chauffeurs leren effectiever te communiceren met collega's en andere weggebruikers.
- Verminderde stress: Goede communicatie zorgt voor een rustigere werkomgeving.
De cursus telt maximaal 7 uur mee voor de theorienascholing m.b.t. de Richtlijn Vakbekwaamheid.
Gedurende de cursus krijg je alle benodigde kennis aangereikt krijgen over de volgende onderwerpen:
- Het communicatieproces
- Verbale, non-verbale en
- Schriftelijke communicatie
- Luistervaardigheden
- Klantgerichtheid
- Klachtafhandeling
- Omgaan met stress
Deze cursus duurt 1 dag (7 lesuren) en telt voor 7 uur mee aan de nascholing code 95.
Het is verplicht om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen naar de cursus.
Bij deze cursus zit geen examen of toets inbegrepen. Je ontvangt een bewijs van deelname.
Jazeker! DON Opleidingen biedt ook de mogelijkheid om deze cursus incompany te geven. Voor meer informatie over de mogelijkheden kun je contact opnemen met één van onze opleidingsadviseurs.